פרינטבלס לפעוטות – לנצל את המדפסת הביתית ליצירה, לשיפור מיומנויות ולהנאה

חורף וקר. מיציתם את כל מה שהבית יכול להציע: שיחקתם בכל המשחקים, בניתם טירה מכל המצעים, יצרתם בכל החומרים האפשריים וצפיתם בכל הסרטים. מה עכשיו?

אני חושבת שחורף זה לא סיבה להישאר בבית, אבל אם אתם קוראים את הטקסט הזה – אתם כנראה חושבים אחרת. הנה עוד רעיון שבטוח לא חשבתם עליו – נצלו את המדפסת. כן, כן, את המדפסת. את הדבר השחור והמגושם שיושב בפינה מאובקת כלשהי ומחכה לקצת יחס. את המכשיר המכוער שכל פעם שצריכים להשתמש בו מבלים זמן ניכר בניסיונות לגרום לו לעבוד – ולא תמיד מצליחים.

אצלי המדפסת, שהוא גם סורק וגם פקס, נמצא בשימוש תדיר. מודה – לא ניסיתי לגרום לפקס לפעול, אבל אני מדפיסה כמויות של דפים וסורקת המון חומר. אם פעם הדפסה היתה דבר יקר, היום אפשר לרכוש טונרים תואמים במחיר מצחיק ולהדפיס בלי חשבון.

הנה כמה רעיונות לפעילויות מגניבות ומקוריות שאפשר לעשות עם הילדים בעזרת המדפסת הביתית שלכם:

DIY – אם יש לכם לא רק נייר, דיו ומדפסת, אלא גם עוד כל מיני חומרי יצירה, תוכלו לשלב ביניהם כדי ליצור משהו שהוא יותר מרק נייר מודפס. למשל, אם יש קשים בבית (למי אין?), תוכלו ליצור טילים שעפים בנשיפה! הנה לינק להדרכה, ויש גם סרטון יוטיוב.

שיפור מיומנויות הגזירה – יש המון פרינטבלס ברשת שמתרגלים את מיומנויות הגזירה. הנה אחד, ועוד אחד, ועוד אחד. תדפיסו, תגזרו – ובבקשה, השליכו את הנייר הגזור למחזור. הגננת תהיה גאה בילדים ששיפרו את מיומנויות הגזירה ולמדו שיעור על איכות הסביבה.

דפי צביעה – כה נדוש, כה דרוש. דפי צביעה היו קיימים במרשתת עוד לפני שהומצאה המילה פרינטבלס! באתר של קריולה תמצאו דפים שווים,וגם באתר הזה, שמכתיר את עצמו כאתר הטוב ביותר לדפי צביעה עבור ילדים.

פאזלים מודפסים? למה לא! הם לא באים בקופסת קרטון ענקית פי כמה וכמה מתוכנה שתופסת חצי מגירה, כמו פאזלים שקונים בחנויות. המהדרין מוזמנים להדפיס את הפאזל המודפס על חומר קשיח לפני שהם גוזרים את החלקים. הנה דוגמה לכמה פאזלים עבור הקטנטנים.

פרינטבלס כחול לבן – הבלוג היצירתי והמהמם Pretty Simple Life מציע המון פרינטבלס כמעט לכל מועד ואירוע. יש עוד המון פרינטבלס ישראלים שיחסכו לכם הרבה כאב ראש כשצריכים להכין ברכות לחגים או כל מיני יצירות שרק אצלנו, בישראל, הגננות מבקשות להכין. חפשו אותם – הם שם. רק אל תשכחו להצטייד בהרבה ראשי דיו בהישג יד ואם אין לכם – תוכלו להזמין מלאי של דיו עם שליח עד הבית.

מחשבה אחת על “פרינטבלס לפעוטות – לנצל את המדפסת הביתית ליצירה, לשיפור מיומנויות ולהנאה

  1. Komorebi הגיב:

    תודה רבה על הלינקים! בתזמון מושלם.
    שאלה של אמא לא-מנוסה: מה לעשות כשפתאום הילדה שלך טוענת שהיא לא יודעת לצייר או לצבוע? כנראה אחד הילדים אמר לה משהו מעליב בגן. אמרתי לה שהיא יכולה לעשות הכל, אבל היא מתעקשת שלא.

    אהבתי

כתיבת תגובה